torsdag 1 maj 2014

Recept på drömmar

Finns att köpa på adlibris eller bokus
Den här boken hade jag nog aldrig lånat hem om det inte vore för att jag blev tipsad av en i mina bokcirklar. Jag har, till skillnad från de flesta andra, inte varit så begeistrad i Isols bilderböcker, men den här; Nocturne - Recept på drömmar är helt fenomenal! 
Boken innehåller elva bilder med tillhörande titel (eller elva drömrecept, kan man också säga) och man läser boken/bilderna genom att ställa boken på högkant och ladda varje bild med en stark lampa. När lampan sen släcks träder en helt annan bild fram. Jag önskar att jag hade kunnat fota bilderna för att visa på hur fantastiskt fint det blir, men min mobilkamera tillät tyvärr inte detta. Eller måhända var det tur. För på så sätt slipper jag ju avslöja några av drömmarna i förväg.

Min "favoritdröm",  Drömmen om rumskompisen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar