fredag 3 januari 2014

Böcker jag ser fram emot 2014

Svensk Bokhandels vårkatalog kom ut nån vecka innan jul, lite som en förtidig julklapp. Här är några böcker som jag särskilt ser fram emot under våren 2014!
 
Första bok ut att längta efter, och tack och lov behöver jag inte vänta alltför länge, är Pappersstäder av John Green. Äntligen i svensk översättning! Går att förhandsbeställa redan nu och väntas komma ut i handeln i slutet av månaden.

Mats Wänblads nybörjarläsningsböcker om Familjen Monstersson är stora favoriter hos mig!  Ett monster går på bio  är femte boken om Boris och hans familj och väntas också komma ut nu i januari.

Jag visste väl att det skulle komma en fortsättning på Sofia Nordins En sekund i taget! Spring så fort du kan, också en bok att se fram emot nu i januari.


Produktive Mårten Melin, ger också ut nytt denna månad, Liksom helt magiskt : 12 berättelser.

Gilla förlag brukar ha titlar som tilltalar mig och Ljus, Ljus, Ljus av Vilja-Tuulia Huotarinen verkar synnerligen intressant. Måste påminna mig om att bevaka denna titel på biblioteket i februari.

Sonya Hartnetts böcker brukar jag också gilla. Framför allt för det fantastiska språket! Atrium förlag kommer i februari ut med Kungens barn

Emmas bok, andra delen i Magnus Nordins zombieserie, Varelserna, kommer ut i mars.

Four av Veronica Roth, hade jag fått nys om redan innan jag läste Allegiant. Och det är möjligt att mitt intresse för denna är något mer ljumt nu, men jag kommer nog ändå att vilja läsa Four när den kommer ut i mars.

Ursula K. Le Guins fantasyklassiker Övärlden ges ut i pocket i mars. Kanske dags att försöka sig på Trollkarlen från övärlden i år?

Även om jag nu läser Prodigy på engelska, ser jag ändå fram emot översättningen av Marie Lus bok. Modernista ger ut boken under samma namn i april.

Och samma månad kommer en annan del två, nämligen Nikkis dagbok 2: Berättelser om en (inte så) populär partytjej. Också det en bok från Modernista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar