tisdag 14 juli 2015

Sommarens läsning



Nej, så här många böcker kommer jag inte att hinna läsa under min fyra veckors långa semester. Men det är dessa jag har lånat hem för att ha att välja mellan. (Egentligen borde Bea Uusmas Expeditionen. Min kärlekshistoria också finnas med på bilden, men se den har jag redan slukat) Och sen har jag faktiskt några till att välja bland i min egen bokhylla. Tove Jansson är ju till exempel ett säkert kort om jag inte skulle känna för någon av dessa. Howey's Ull och Ajvide Lindqvists Himmelstrand fanns på sommarläsningslistan redan förra sommaren men hanns tyvärr inte med, så de kommer eventuellt få en extraprioritering i år. Och redan nu känner jag att jag kommer att prioritera bort åtminstone Den unge Werthers lidande och troligtvis även Zails Hanna Mendels chans som känns lite mer som jobbläsning. 

Men det här är i alla fall förutsättningarna inför semesterläsningen sommaren 2015. Hur utfallet blir är en annan fråga. Och den allra största frågan är: Vilken ska jag börja med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar